Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
بیس ترپ
جاذب ها
دسته‌بندی نشده
دیفیوزر
عایق صوتی
فوم تخم مرغی
محصولات

آکوستیک ، عایق صوتی و صداگیر ماینر وسرور

این روزها عایق سازی و صداگیری عملا به یک نیاز در زندگی روزمره ما تبدیل شده است. از صداگیری یک واحد صنعتی گرفته تا صداگیری دستگاه های کامپیوتری و صدا گیر ماینر ها و عایق صداگیر ژنراتور دیزل ها تا عایق صوتی دیوارهای مشترک و عایق صوتی و آکوستیک صدای خودرو ها همه و همه موجب شده است که بهره گیری از عایق های صوتی به یک ضرورت تبدیل شود.

در این میان صداگیری دستگاه ها کامپیوتری و عایق سازی صوتی ماینرها یکی از موارد تخصصی در بحث فرآیند آکوستیک سازی است که نیاز به دانش و تخصص خاص خود را دارد. البته باید دقت داشت علاوه بر داشتن دانش برای رسیدن به حداکثر آکوستیک و عایق صوتی باید حتما از متریال مناسب با کارایی بهینه استفاده نمود.

از بین بردن صدای ماینر ، کاهش صدای دستگاه ماینر، جعبه صداگیر ماینر ، کاهش صدای ماینر ، صداگیر ماینر ، عایق صوتی ماینر ، حذف صدای ماینر

عایق ها و پنل های آکوستیک

برای آکوستیک و عایق صوتی معمولا طیف وسیعی از عایق ها وجود دارد که هر یک از آن ها باتوجه به ساختار سلولی خود و نوع متریالشان کاربرد خاصی دارند. در جدول زیر به برخی از این عایق ها که توسط پارت فوم ارایه می گردد اشاره شده است. این عایق های صوتی هرکدام نقش خاصی دارند که با توجه به هدف از آکوستیک و عایق صوتی و نوع کاربری محیط و میزان صدا و بسیاری موارد دیگر معمولا از یک یا چند لایه از آن ها برای صداگیری استفاده می کنند.

نام
عایق

متریال

ساختار
سلولی

کاربرد

فوم
شانه
تخم مرغی

فوم
پلی یورتان

سلول
باز

آکوستیک
و گاهی عایق صوتی در ترکیب با عایق سلول بسته

فوم
الاستومری

الاستومر

سلول
بسته

زیرساز آکوستیک ، صداگیری باکس در ترکیب با عایق
سلول باز ، صداگیری خودرو

فوم
پلی اتیلن

فوم
پلی اتیلن

سلول
بسته

زیرساز آکوستیک ، صداگیری باکس در ترکیب باعایق ها
سلول باز

یونولیت

پلی
استایرن انبساطی

سلول
بسته

درساخت
دیفیوزر آکوستیک کاربرد دارد. گاهی به عنوان لایه
سوم یا چهارم به عنوان عایق صوتی کاربرد دارد

پشم
سنگ

الیاف
معدنی

سلول
باز

عایق
صوتی در ترکیب با عایق ها سلول بسته ، ساخت پنل های
جاذب و بیس ترپ

نمد
ریسایکل

الیاف
و پارچه بازیافتی

سلول
باز

معمولا
به عنوان لایه تکمیلی سلول باز نقش ایفا مکند . در
عایق سازی خودر برای کف ، درب ها و پشت داشبرد ( برای
قسمت موتور مناسب نیست )

ابر
ریباند

تکه
های ابر پلی یورتان

سلول
باز

درترکیب با عایق ها سلول بسته نقش عایق صوتی دارد.

دمپینگ

بوتیل

سلول
بسته

به عنوان
لرزه گیر و عایق قسمت های فلزی خودرو نقش دارد .
گاهی در ساخت باکس ها فلزی نیز قابل استفاده است

همانطور که در بالاتر هم ذکر شد هرکدام از این عایق ها دارای ویژگی ها و کارایی خاص خود هستند و در نتیجه بر حسب این ویژگی ها باید برای عایقسازی مورد استفاده قرار بگیرند. به عنوان مثال پشم سنگ اگرچه یک عایق و جاذب خوب می باشد ولی باید حتما یک عایق سلول بسته نظیر الاستومری در زیر آن کار شود تا بتواند نقش عایق صوتی را به خوبی ایفا نماید. از سوی دیگر باید در نظر داشت با توجه به ساختار متریال پشم سنگ ذرات این عایق می توانند دچار ریزش شوند و در نتیجه باید روی آن حتما بسته شود ( با کناف یا ام دی اف ) و نباید در فضاهایی که دارای فن هستند نصب شوند. به همین دلایل معمولا پشم سنگ برای فضاهای زیر کار و دیوارهای مشترکی که روی آن ها با کناف پوشیده می شوند مناسب هستند .

یا به عنوان مثال در مورد عایق الاستومری باید دانست این عایق برای حداکثر کارایی صداگیری باید حتما در ترکیب با عایق صوتی سلول باز نظیر پشم سنگ، نمد ، فوم تخم مرغی و یا ابر ریباند باید کار شود در غیر این صورت کارایی صوتی این عایق مناسب نخواهد بود. برای انواع عایق صوتی دیگر نیز چنین نکاتی وجود دارد که در بخش های بعدی به برخی از این نکات اشاره می کنیم.

عایق صوتی چند لایه یا تک لایه

یکی از نکاتی که در مورد عایق های صوتی وجود دارد نوع سلول بندی آن است که نحوه اثر گذاری آن ها را بر روی امواج صوت تعیین می کند.

عایق ها سلول باز نظیر پشم سنگ ، فوم آکوستیک ، ابر ریباند و… معمولا موجب کاهش انرژی صوت می شوند. این در حالی است که عایق های سلول بسته نظیر الاستومری پلی اتیلن و حتی یونولیت فشرده از انتقال امواج صوتی جلوگیری می کنند. استفاده تک لایه از یک نوع عایق ( چه سلول باز باشد چه سلول بسته ) موجب می شود فقط یک فرآیند انجام شود و در نتیجه قدرت صداگیری عایق موثر واقع نشود. این در حالی است که استفاده ترکیبی از عایق ها سلول باز و سلول بسته موجب می شود کارایی عایق صوتی به حداکثر برسد. اگرچه استفاده از عایقبندی چند لایه و ترکیبی معمولا برای اکثر موارد ( دیوار مشترک ، آکوستیک استودیو و…. ) قابل توصیه است. ولی این روش عایقکاری صوتی برای صداگیری دستگاه های ماینر و سایر دستگاه ها مشابه با توجه به ماهیت فرکانسی صدایشان ضرورت دوچندان خواهد داشت.

مشکل صدای دستگاه های کامپیوتری ( صدا گیر ماینر و سرور)

تکنولوژی کامپیوتری امروزه در تک تک قسمت های زندگی ما نفوذ کرده است. این اثر گذاری از تلفن های همراه گرفته تا خودروها و حتی در صنعت سرگرمی به خوبی دیده می شود. علاوه بر تکنولوژی های ساده تر که تقریبا امروزه در هر جایی وجود دارد. دستگاه های کامپیوتری قوی تر نظیر سرور ها ، ابرکامپیوتر ها و ماینر ها نیز وظایف مهمی را برعهده دارند.

از بین بردن صدای ماینر ، کاهش صدای دستگاه ماینر، جعبه صداگیر ماینر ، کاهش صدای ماینر ، صداگیر ماینر ، عایق صوتی ماینر ، حذف صدای ماینر

از جمله این وظایف می توان به :

ذخیره سازی اطلاعات ، محاسبات بسیار پیچیده ریاضیاتی ، زنجیره بلاکچین استخراج رمز ارزها و…. اشاره کرد. حضور اینگونه دستگاه ها موجب شده است که زندگی برای ما آسانتر شود و بسیاری از فعالیت هایی که شاید بسیار زمانبر بوده امروزه با وجود چنین دستگاه هایی به راحتی انجام پذیرد.

باوجود اینکه این دستگاه ها کار را برای ما بسیار آسان کرده اند و مزایایی فراوانی دارند. ولی مشکلاتی نیز در مورد آن ها وجود دارد. یکی از مشکلات این است که با افزایش حجم محاسبات ، سرور ها و ماینر ها نیاز به پردازنده ها و منابع قوی تری دارند. این امر موجب گرمای بیشتری می شود. در نتیجه برای خنک شدن این دستگاه ها نیاز به فن های قوی تر و سیستم های تهویه پیچیده تر می باشد.

از سوی دیگر بهره گیری از فن و سیستم های تهویه قوی تر موجب افزایش صدای بیشتر می شود. و درنتیجه در محیط آلودگی صوتی شدیدی به وجود می آید. این امر می تواند برای پرسنل ، کاربران و حتی همسایگان دارای دیوار مشترک بسیار آزار دهنده باشد و علاوه بر آزار دهنده بودن می تواند آسیب بر روی سیستم شنوایی در بلند مدت را نیز در پی داشته باشد.

راهکارهای صدا گیر ماینر

راهکارهای متعددی برای کاهش صدای دستگاه کامپیوتری ، صدا گیر ماینر و عایق صوتی سایر دستگاه های مشابه وجود دارد. از جمله این راهکارها استفاده از فن سایلنت ماینر ، استفاده از هواکش های حلزونی و بسیاری از راهکارهای مشابه کاهش صدا می باشد. ولی یکی از آسانترین و به صرفه ترین راهکارها روش عایق سازی صوتی است. البته باید دانست استفاده به تنهایی از یک نوع عایق صوتی معمولا در عایق سازی صوتی دستگاه ماینر چندان موثر نیست و بهره گیری از پکیج حذف صدای ماینر با تاکید بر استفاده تلفیقی از چندین لایه عایق صوتی معمولا موثرتر است.

انتخاب عایق صوتی و صداگیر ماینر و سرور

همانطور که بالاتر نیز ذکر کردیم در بازار ایران طیف وسیعی از عایق صوتی وجود دارد. که شاید بتوان آن ها را برای صداگیرماینر و آکوستیک سرور توصیه نمود. ولی باید در نظر داشت که برای رسیدن به نتیجه حداکثری در عایق صوتی نمودن باید عایق و یا عایق های انتخابی ما باشرایط دستگاه و محیط ما همخوانی داشته باشد. این بدین معنا است که هر نوع فوم و عایقی به منظور کاهش صدای ماینر و دستگاه ها مشابه مناسب نمی باشد و کاربر با اطلاع از شرایط محیطی خود و میزان صدا و بسیاری از موارد دیگر که در ادامه بیان می شود، باید مناسبترین پکیج سایلنت ماینر را انتخاب نماید.

از جمله این شرایط می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزان دسیبل اولیه دستگاه.
  • میزان طول موج غالب.
  • تعداد دستگاه.
  • شکل هندسی و طول و عرض و ارتفاع محیطی که دستگاه ها در آن نصب هستند.
  • نوع متریال دیوارها
  • و…..

علاوه بر موارد فوق بایدایمنی محیط و دستگاه ها نیز در زمان عایقکاری در نظر گرفته شود به عنوان مثال:

  • عایق ها نباید زیاد نزدیک دستگاه ها باشند و باید فاصله مناسب رعایت شود.
  • عایق ها نباید از نوعی باشند که دچار ریزش می شوند چرا که ورود خاکه و الیاف عایق می تواند به دستگاه ها صدمه بزند.
  • عایق ها نباید موجب شوند محیط بیش از حد گرم شود. و حتما باید تهویه مناسب برای محیط در نظر گرفته شود.
  • در صورتی که خطر اشتعال و آتشسوزی در محیط وجود دارد نباید از عایق ها قابل اشتعال استفاده کرد و باید از عایق ها کندسوز بهره برد.
  • و بسیاری از موارد دیگر که باید قبل از عایقکاری صوتی در نظر گرفته شود.

با وجود چنین مواردی و تنوع زیاد عایق صوتی در بازار شاید انتخاب بهترین نوع عایق کاری صوتی برای صدا گیر ماینر و سرور کاری مشکل به نظر برسد. در نتیجه برای انجام چنین امری نیاز به بررسی مقایسه بین محصولات مختلف می باشد.

صداگیر ماینر ، آکوستیک ، ماینر ، عایق صوتی ماینر ، فوم ماینر ، عایق باکس ماینر

پارت فوم همه عایق ها در یک مجموعه

پارت فوم مجموعه ای است که از سال 1385 به صورت تخصصی بر روی عرضه انواع عایق صوتی و آکوستیک فعالیت دارد. این مجموعه طیف وسیعی از انواع عایق صوتی را تولید و عرضه می کند. از جمله این عایق ها می توان به عایق های فوم شانه تخم مرغی ، فوم های الاستومری ، سایر فوم ها آکوستیک ، پشم سنگ ، فوم پلی اتیلن و…. اشاره نمود. با وجود چنین تنوعی در محصولات پارت فوم مشتریان می توانند عایق های صوتی را با یکدیگر مقایسه نمایند و از معایب و مزایای هریک آگاه شوند و با استفاده از نظر کارشناسان آکوستیک پارت فوم مناسب ترین نوع عایق صوتی برای ماینر را انتخاب نمایند.


به منظور مشاوره ، سفارش محصول و یا کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طرق زیر اقدام فرمایید:

تلفن: 02177635410 – 02177521997

واتس اپ: 09353706788

آدرس: تهران – خیابان شریعتی – بین سمیه و طالقانی روبروی بیمارستان پاسارگاد پلاک 143

( ساعات پاسخگویی همه روزه از ساعت 10 صبح الی 5:30 بعد از ظهر بجز جمعه ها و روزهای تعطیل)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

// کد جاوا اسکریپت برای نمایش پیام خوش آمدگویی