Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
بیس ترپ
جاذب ها
دسته‌بندی نشده
دیفیوزر
عایق صوتی
فوم تخم مرغی
محصولات

فوم شانه تخم مرغی

امتیاز فوم شانه تخم مرغی پارت فوم از دید کاربران : یک ستاره - بد نیست دو ستاره - خوب سه ستاره- حیلی خوب چهار ستاره - عالیه پنج ستاره - فوق العاده است ( تعداد رای دهنده:32 نفر ، مجموع امتیاز : 4,94 از 5)
Loading...

 

پارت فوم یکی از اصلی ترین عرضه کنندگان فوم شانه تخم مرغی در ایران می باشد. پارت فوم محصول را بسته به نیاز مشتری و کاربرد آن با سه کیفیت HQ , MQ و LQ عرضه می نماید.

فوم شانه تخم مرغی ( فوم آکوستیک تخم مرغی) یکی از متداولترین روش ها برای آکوستیک استودیو و سایر فضا ها می باشد. این پنل آکوستیک از ابر پلی یورتان سلول باز تولید می شود. همین ساختار موجب می گردد که این پنل موجب حذف فرکانس های بالا و ریورب گردد. از سوی دیگر برش دهی شانه تخم مرغی آن موجب افزایش سطح جذب می گردد. و در نتیجه بهبود کارایی این پنل آکوستیک می شود. این ساختار فوم تخم مرغی موجب شده از این پنل علاوه بر استودیو ها ، آموزشگاه ها موسیقی ، استودیو ها دوبلاژ و..... به منظور صداگیری باکس ، صداگیری برخی از انواع دستگاه و... نیز استفاده کنند

ضخامت ها و ابعاد فوم های شانه تخم مرغی

فوم های شانه تخم مرغی پارت فوم در چهار ضخامت 1.9 ، 2.5 ، 3.5 ، 5 و 7 سانتی متر ارایه می گردد. ابعاد این پنل های آکوستیک 1 متر در 2 متر است و در دو کیفیت HQ و MQ عرضه می شوند . برای مشاهده مشخصات و توضیحات هریک از انواع ضخامت پنل آکوستیک شانه تخم مرغی روی عکس آن ها کلیک فرمایید.

کاربرد ابر شانه تخم مرغی

امروزه فوم تخم مرغی به عنوان یکی از موثرترین و ارزانترین روش های آکوستیک در دنیا کاربرد دارد. و به همین علت در ساخت اکثر استودیو ها و به منظور بهبود کیفیت آکوستیکی محیط کبه کار بسته می شود. البته باید دقت داشت که در صورتی که هدف از استفاده ازپنل تخم مرغی عایق صوتی باشد. زمانی کارایی آن افزایش می یابد. که به صورت تلفیقی با عایق ها سلول بسته ( نظیر الاستومری ، پلی اتیلن و گاهی پلی استایرین انبساطی ) از آن بهره برده شود.

در حقیقت استفاده ترکیبی از عایق ها سلول باز و سلول بسته موجب می شود. که فوم تخم مرغی به عنوان یک عایق سلول باز موجب کاهش فرکانس ها صوتی شود. از طرفی فوم سلول بسته نیز موجب جلوگیری از انتقال صدا می گردد.

باید توجه داشت که افزایش ضخامت معمولا موجب افزایش جذب پنل و اثر گذاری بیشتر آن بر روی آکوستیک محیط می گردد. البته باید در انتخاب ضخامت دقت نمود، چرا که پنل های بسیار ضخیم همیشه موجب بهبود کارایی آکوستیکی محیط نمی گردند. در ادامه به بررسی برخی از کاربردهای این محصول می پردازیم.

ابر تخم مرغی در استودیو موسیقی

شاید بتوان گفت پرکاربردترین استفاده از فوم شانه تخم مرغی بهره گیری از این محصول به منظور آکوستیک استودیو است. این فوم با توجه به نوع متریال خود و با توجه به سطح تخم مرغیش یک جاذب آکوستیکی فوق العاده می باشد. این پنل می تواند امواج با طول موج بلند را به راحتی در محیط جذب نماید. از سوی دیگر این ابر آکوستیک قابلیت کاهش ریورب در محیط را نیز دارد.

این امر موجب می شود در اکثر استودیوهای حرفه ای و اماتور در دنیا از فوم آکوستیک تخم مرغی بهره برده شود و این پنل آکوستیک به عنوان متداولترین نوع از انواع جاذب های فومی و تجهیزات آکوستیک شناخته شود.

البته باید دقت داشته نحوه بهره گیری از فوم تخم مرغی بسته به محیط استودیو متفاوت می باشد و در فضاهای مختلف نظیر کنترل روم ، ددروم و لایو روم نحوه بهره گیری از فوم تخم مرغی می تواند فرق داشته باشد. به عنوان مثال در اکثر مواقع در سرتاسر فضای ددروم می توان از فوم تخم مرغی استفاده کرد ولی در فضاهایی نظیر کنترل روم معمولا چند عدد فوم تخم مرغی کفایت می نماید.

پنل آکوستیک تخم مرغی و تولید محتوا

کتاب صوتی ، یک پیج آموزشی ، ویدیوهای آموزشی و... همه تولید محتوا محسوب می شوند. معمولا کیفیت صدا در این تولیدات بسیار پر اهمیت است. در نتیجه می توان گفت: تولید محتوا یکی از مواردی است که معمولا نیاز به فضای آکوستیکی دارد.

از سوی دیگر راه اندازی یک استودیو حرفه ای برای تولید محتوا شاید برای همه افراد به صرفه نباشد. در نتیجه بسیاری از افراد قصد دارند با یک فضای کوچک نظیر استودیو خانگی و یا حتی یک محیط خیلی کوچک در کنار اتاقشان این کار را انجام دهند.

در این حالت شاید بتوان گفت موثرترین پنل آکوستیک برای این امر فوم شانه تخم مرغی است. چرا که با استفاده از این نوع ابر آکوستیک می توان با مناسبترین قیمت یک آکوستیک صدای خوب و قابل قبول برای ضبط صدا ایجاد نمود. معمولا فوم های شانه تخم مرغی 2.5 و 3.5 سانت برای آکوستیک تولید محتوا کفایت می کنند.

 

نحوه نصب پنل آکوستیک

معمولا این پنل بر روی دیوار ، سقف و حتی درب نصب می گردد. چسباندن فوم آکوستیک تخم مرغی بسیار آسان است. می توان این پنل ها را با میخ و یا چسب پاتکس به راحتی نصب نمود. همانطور که بالاتر نیز ذکر شد اگر هدف فقط کاهش پیچش صدا باشد فوم شانه تخم مرغی به تنهایی بر روی دیوار و یا سقف نصب می گردد ولی اگر هدف از بهره گیری از فوم تخم مرغی عایق صوتی استودیو باشد معمولا زیر آن یک لایه عایق سلول بسته مثل فوم پلی اتیلن پارت فوم و یا الاستومری باید استفاده کرد.


// کد جاوا اسکریپت برای نمایش پیام خوش آمدگویی